LOGGA IN

SMIL, Anordnare av personlig assistans


Som medlem välkomnas du till ett kooperativ som leds av en styrelse vars ledamöter själva är assistansberättigade eller föräldrar till ungdomar med personlig assistans. 

SMIL är ett alternativ för Dig som:

  • Själv önskar arbetsleda Din personliga assistans eller har en annan person i din närhet som du vill skall ha detta uppdrag
  • Vill ha full ekonomisk insyn i den personliga assistansen
  • Vill deltaga i möten som formar verksamheten
  • Vill få information om förändringar som berör den personliga assistansen
  • Önskar ett alternativ av anordning som satsar på god personalomsorg 
  • Vill vara självständig och själv forma hur din assistans skall byggas upp

Du är välkommen att kontakta SMILs kansli om du har frågor om medlemskap. 
Det som händer när du kontaktar oss är att vi bokar en träff på SMILs kansli där du får träffa personal från kansli samt representant från styrelsen och får höra lite mer om hur SMIL fungerar och vad vi kan göra för dig!

Föreningens stadgar finner du genom att klicka på länken och vårat avtal om anordning finner du här

Att få anställning som personlig assistent på SMIL innebär att du får en arbetsgivare som har kollektivavtal Fremia/Kommunal. 

Vi erbjuder regelbundet utbildning till alla anställda, och satsar årligen på personalens friskvård och välbefinnande. Nyanställda personliga assistenter, arbetsledare och assistansanvändare ska samtliga utbilda sig enligt Synka (www.synka.org).

Din arbetsgivare är SMIL, och du träffar alltid kansliets personal vid anställningstillfället. Din arbetsledare kommer du ha kontakt med regelbundet ute i arbetet, vilket innebär att du alltid har en närhet till den person som ansvarar för schemaläggning, semesterplanering, arbetets uppgifter och liknande frågor.

Du kommer att få introduktion innan påbörjad anställning och lön enligt avtal, samt tillgång till utbildningskalender samt gällande policydokument via vår inloggningsportal.
I lönen ingår aldrig OB, utan det ligger utanför den avtalade timersättningen. 

Lediga tjänster finner Du på arbetsförmedlingens hemsida. Du är även välkommen att skicka en allmän intresseanmälan till: ansokan@smilmalmo.se

 

Unnamed

 

 

Kanslipersonal

 

Verksamhetsansvar 
Kvalitet, Ekonomi

Lilly Key
Lilly@smilmalmo.se
Telefon 040 97 42 99 
Lilly (1)

 

 

Samordnare
Medlemsstöd, Arbetsledarstöd, Schemafrågor, Rekrytering

Monica Desilets
monica@smilmalmo.se
Telefon 040974299 (Tryck 2)
Monicaraett

 

 

Personalansvarig
Personalfrågor, Lönehantering, Arbetsledarstöd, Schemahantering, Rehabilitering, Arbetsgivarintyg, Tjänstgöringsintyg med mera.

Johanna Nilsson ( Föäldraledig )
Johanna@smilmalmo.se
Telefon 040 97 42 99 (Tryck 3)

Johanna

 

 

 

 Personaladministratör

Pemika Westerdahl ( Vikarie för Johanna )

Pemika@smilmalmo.se

Telefon 040 97 42 99 (Tryck 3)

Pemikas Bild

 

 

 

Jourtelefon för akuta ärenden 
 0727404299

Kontakt gällande allmänna frågor samt intresseförfrågningar
info@smilmalmo.se
040974299

Kontakt gällande arbete som personlig assistent i SMIL
ansokan@smilmalmo.se

Styrelse
Ordförande
Linda Gren
0702269490

e-post styrelse@smilmalmo.se

Ledamot
Eda Skara

Ledamot
Karin Persson

Ledamot
Charlotte Hedendahl

Ledamot
Johanna Nordbring

 


KALENDER
« Oktober 2016»
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Kommande händelser